پیگیری هدفها در دو بٌعــد اصول (راهبردی – مفهومی) و (کاربردی – تجربی) : تعریف و ساماندهی پژوهشهای میان رشته ای در حوزۀ هائی نظیر فلسفــۀ هنر و زیبائی شناسی اسلامی، زمینــه سازی برای ارتباط میان پژوهشگــــران این قطب و سایر محققیّن : زمینه سازی برای ارتباط سازنده میان این قطب علمی و دستاوردهای آن با نهادهای دولتی و غیردولتی معماری ساماندهی و تنظیم نقشۀ جامــع علمی – تخصصّی معماری ، در راستای برنامه های کوتاه ، میان و دراز مدّت کشور برگزاری جلسات آزاد اندیشی، هم اندیشی ، دانش افزائی و تقویت کٌرسی های نظریه پردازی تشکیل کارگروههایی برای کمک به اساتید دانشگاه ها در بازنویسی برنامه های درسی ( اصلاح و روز آمدنمودن سرفصلها، معرفی منابع و مراجع معتبر و تبیین و تألیف محتوٰی اصیل اسلامی برای دروس معماری زمینه سازی برای فرهنگ سازی معماری از طریق رسانه های عمومی تصویری ، صوتی و مکتوب زمینه سازی در جهت آموزش های مجازی در حوزۀ معماری . تعریف و ساماندهی پژوهشهای میان رشته ای در حوزۀ هائی نظیر فلسفــۀ هنر و زیبائی شناسی اسلامی، مبانی نظری معماری اسلامی، احکام و فقه معماری اسلامی، اخلاق حرفه ای معماران و شهرسازان مسلمان و آشنائی و ارزیابی ارزشهای نهفتــه در تمدّن اسلامی ، بررسی تطبیقـــی بین آثار دوران اسلامی ایران با قبل از آن و با سایر تمدنهای قدیم و جدید در طول تاریخ و ... . 1-3- زمینــه سازی برای ارتباط میان پژوهشگــــران این قطب و سایر محققیّن : الف – محققّین علوم حوزوی نظیر ( متکلّمیــن، فیلسوفان، فقیهان، حقوقدانان، مربیّان اخلاق، عرفان و غیره ... ) ب - محققّین علوم انسانی در دانشگاهها نظیر ( معرفت شناسان، فیلسوفان، اساتید دروس روش تحقیق و برنامهریزی، شرق شناسان و غرب شناسان ، اساتید تاریخ هنر و معماری ، اخلاق حرفهای، حقوقدانـــان بین المللی وغیره ... ) پ – محققیّن علوم تجربی و مهندسی مربوط با رشتۀ معماری نظیر ( اساتید عمران، مکانیک ، شیمی ، صنایع ، متالورژی ، برق ، کامپیوتر و غیره ... ) 1-4- زمینه سازی برای ارتباط سازنده میان این قطب علمی و دستاوردهای آن با نهادهای دولتی و غیردولتی معماری نظیر: الف – کمک به کارگروه معماری در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و اساتید دانشکدههای مربوطه در جهت اصلاح سرفصل و محتوٰی دروس آموزشی مبتنی بر هویـــّت اسلامی و نیازهای روزآمد کشور ب – با نهادهای دولتی و قانون گزاری در حوزه های برنامه ریزی، قانونسازی و تصمیم گیری در مورد اصلاح امور معماری کشور پ – با نهادهای غیر دولتی نظیر نهادهای هنری و مهندسی مردم نهاد و ... ت – با نهادهای مهندسین مشاور معمار و شهرساز ج – با پیمانکاران و مجریان مربوطه 1-5- ساماندهی و تنظیم نقشۀ جامــع علمی – تخصصّی معماری ، در راستای برنامه های کوتاه ، میان و دراز مدّت کشور 1-6- برگزاری جلسات آزاد اندیشی، هم اندیشی ، دانش افزائی و تقویت کٌرسی های نظریه پردازی با اهداف : الف – زمینه سازی برای تعامل فرهنگی، دانش افزائی بین اساتید و اهل حرفــه ، بحث و ارائه آراء و فضای گفتگو و ابـــراز نظر همگانی ب – بستر سازی برای گسترش و تقویت نظریه پردازی ، نقد و نوآوری ، مبتنی بر فرهنگ اسلامی پ – فضا سازی برای آشنائی با پژوهندگان و نخبگان جدید و معرفـّی آثار ارزشمند و بدیع آنها. ت – زمینهسازی برای انتقال دستاوردها و تجربیات گروههای پژوهشـــی و اساتید و دانشجویان دانشگاهها با یکدیگر ج – آسیب شناسی و نقد آثار معماری معاصر ایران و جهان و تلاش در جهت ارائــه راه حلهای اصلاحی 1-7 - تشکیل کارگروههایی برای کمک به اساتید دانشگاه ها در بازنویسی برنامه های درسی ( اصلاح و روز آمدنمودن سرفصلها، معرفی منابع و مراجع معتبر و تبیین و تألیف محتوٰی اصیل اسلامی برای دروس معماری نظیر : الف – دروس نظری - عملی در مقطع کارشناسی نظیر ( انسان، طبیعت، معماری ، مبانی نظری معماری ، معماری معاصر، دروس تاریخ معماری ایران و جهان وغیره ... ب – دروس نظری – عملی در مقطع کارشناسی ارشد نظیر ( حکمت هنر اسلامی، سیراندیشه های معماری ، روش تحقیق ، حقوق در معماری ، اخلاق حرفه ای و غیره ... ) ج – دروس نظری – عملی در مقطع دکتری نظیر ( شناخت شناسی، روش تحقیق بین رشته ای ، بررسی تطبیقی معماری – حکمت و روشها ، فلسفۀ هنر و زیبائی ) وغیره ... د- دروس مربوط به مباحث مشترک بین معماری و شهرسازی 1-8- زمینه سازی برای فرهنگ سازی معماری از طریق رسانه های عمومی تصویری ، صوتی و مکتوب : الف – نهادها و رسانههای تصویری، صوتی و مکتوب ، نظیر ( صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، ناشران مجلات و کتابهای حرفه ای ب – ایجاد سایتهای حرفه ای و ارتباط با سایت های بین المللی مربوطه در ایران وجهان 1-9- زمینه سازی در جهت آموزش های مجازی در حوزۀ معماری الف – تدوین برنامه های آموزشی به صورت تصویری برای کلیــّه دروس نظری – عملی ب - همکاری با کلیــّه دانشگاهها و نهادهای آموزش مجازی در جهت ارتقاء کیفی آموزشهای مربوطه |